این غذا یک نوع خوراک سبزیجات است که من هر وقت حوصله داشته باشم برای مهمانی ده نفر به بالا درست می کنم و خیلی طرفدار دارداین عملیات پایین حاصل چندین بار پخت این خوراکه که توفامیل بهش معروفم قبلا مواد را باهم می پختم و یا خیلی هاشونو سرخ می کردم ولی طعمها روی همدیگر اثر می گذاشتند ولی حالا جدا گانه مواد را درست می کنم لازم نیست تمام مواد را داشته باشی حتی با دو یا سه مواد هم کارتان راه می افتد اگر تعداد مهمانهایتان کم است تکه هارا به تعداد مهمانها بگیرید مثلا دو عدد کدو و چهار حبه سیر و یایک عدد بادمجان یک دونه کلم و یک تکه هویج دو دانه بامیه سه سیب گلاب گوشت یک عدد سیب زمینی یک قاشق نخود فرنگی یا ذرت یک ساقه هم کرفس توی بشقابی که قبلا یک ملاقه سس مخصوص ریخته ایدکنار هم بچینید تر جیحا سعی کنید روی مواد سس نریزد جذابیتش بیشتره من پریشب مهمان داشتم بجز گوشت شش مواد دیگه توی بشقاب سرو کردم می تونید همه مواد رو توی ظرف بچینید و سلف سرویس باشه می تونید هم برای دونفر یک بشقاب در نظر بگیرید خوبی این غذا اینه که هر کس سبزیجات مورد علاقه اش را می خورد و کم روغن است در صورت تمایل می تونید پس از سرو کردن روی مواد یک قاشق روغن زیتون و یا روغن دانه انگور بریزید

 


 

مواد لازم : کدو چند عدد را باکارد دنده داری خراش دهید نمک بزنید و بخار پزکنید

 

بادمجان  پوست گرفته  و نمک زده درصورت تلخ بودن بادمجان می تون پس از پوست گرفتن بادمجانها در یکظرف آب سرد دوقاشق نمک اضافه کنید و بادمجانها را در محلول آب نمک یک ساعت بگذارید تلخی آنها گرفته می شود .با روغن خیلی کم سرخ شوند

 

بامیه

 

لبو ها را مقدارکمی شکر آب پزکنید

 

سیر را پوست بگیرید و بخار پز کنید

 

سیب زمینی های کوچک نقلی پخته شده را پوست بگیرید

 

گل کلم را به صورت درختچه های کوجک تکه کنید و بخار پزکنید.

 

کدو حلوایی را چند تکه کرده بپزید

 

کلم باراکلی بخار پز شده

 

هویج را بپزید

 

ذرت پخته شده

 

 لوبیا فرنگی را به قطعه های ده سانتی برش زده و بخار پزکنید

 

نخود فرنگی پخته شده

 

ساقه های کرفس را به تکه های مساوی مثلا ده سانتی برش زده یا بپزید و یا بخار پز کنید

 

 و هرنوع سبزیجاتی که دوست دارید

 

 قارچها راپس از شستن با کمی کره ونمک تفت داده کمی آبلیمواضافه کنید در صورت تمایل می توانید از قارچهای یک اندازه استفاده کنید

 

یکی از مواد پروتئینی زیر را برای خوراک خود انتخاب کنید و نام خوراک خودرا با انتخاب نوع پروتئین تعیین کنید

 

1-     گوشت چرخ کرده را با مقداری گوشت نپخته سینه مرغ به همراه کمی فلفل دلمه ای و پیاز خوب چرخ کنید نمک و ادیه فراموش نشود در ماهیتابه ای گوشتهارا به اندازه ی سیب گلاب برداشته گرد کرده در ماهیتابه گذاشته درب را بگذارید و اجازه دهید با حرارت ملایم خوب بپزد گوشتها آب می اندازد و با آب خود می پزند طعمش خیلی جذاب و لذیذ  است

 

2-     میگوها را با زعفران و کمی نمک و دارچین بپزید

 

3-     تکه های گوشت سینه و یا ران را باآبلیمو و نمک و زعفران چند ساعت طعم دارکنیددر صورت تمایل برای خوشمزه تر شدن تکه های مرغ را خیلی آرام و ملایم به سیخ بکشید و کمی کباب کنید مواظب باشید نسوزد فقط برای پیدا کردن طعم سپس از سیخ جدا کرده با پیاز بپزید  از آب اضافه مرغ می توانید برای تهیه سس مخصوص اقدام کنید.به سس این خوراک که قبلا آموزش دادم کمی آب نارنج هم اضافه کنید

 

پ ن اشتباه نشه این غذاست سالاد نیست  خوراک است قابل توجه ندا خانم